Klargøring

Hvem har sagt, at en brugt bil ikke kan se ud og dufte som ny??

Alle biler leveres top klargjorte, og hvis man tror, en klargøring betyder en hurtig omgang med støvsugeren og en tur i vaskehal, kan det næsten ikke være mere forkert. Bilerne gennemgås fra inderst til yderst med special-midler for både at sikre effektiv rengøring og fremtidig beskyttelse mod smuds og andre eksterne påvirkninger.

Bilen forkæles i bogstavligste forstand, da store dele af klargøringen udføres manuelt, således der ikke sker unødig slid på blandt andet bilernes lak. 

Nedenfor beskrives processen detaljeret, hvilket gerne skulle skabe klarhed over hvorfor klargøringen tager 8 timer.

 

1. Motorrum

Højtryks- og lavtryksdamprensning af motorrum, motorrumssider og hjelm med mere. Alle slanger og plastdele imprægneres med gummi og plastvinyl. Elektriske dele fugtimprægneres.

 

2. Bagage og varerum

Rensning og polering af indvendig bagklap. Løse bagagerumsmåtter afmonteres, støvsuges og maskinrenses. Øvrige bagagerum bliver støvsuget, renset og imprægneret.

 

3. Indvendig vognkabine

Rensning af dørkanter, hængsler og falser. Manuel rensning og rensning af instrumentbord som efterbehandles med vinylmakeup. Rensning af døre- og sidebeklædning. Støvsugning og maskinrensning af faste bundmåtter og sæder, alt bliver efterimprægneret og ruderne pudset.

 

4. Udvendig behandling

Hjulkasser højtryksrenses, alu-fælge renses og rengøres, navkapsler afmonteres og rengøres eller males op i sølvfarve. Fælge friskes op/males i sort eller sølvfarve.
Vognen damprenses med special-sæbe for fjernelse af insekter, hvorefter vognen vaskes og aftørres. Derefter afrenses vognene lak manuelt med special-midler for at fjerne tjære, asfalt og flyverust.
Alle vognens plastdele og gummilister afdækkes med tape for at undgå poleraflejringer og skader, dette skal altid gøres, ellers kan plastdele og lister være ødelagt for altid.

Herefter manuel og maskinpoleres lakken med et kraftigt polermiddel, for at fjerne småskrammer og vaskeridser. Lakken oppoleres endnu engang med et specielt finere polermiddel, for at få lakkens glans og farve frem. Bagefter en lakkonservering/-forsegling, som varmepoleres ned i lakken, for at opnå størst mulig holdbarhed og glans i lakoverfladen. Herefter fjernes tapen, og kofanger og plastdele vinylbehandles.
Til sidst pudses alle ruder og lakken repareres med original farve for stenslag og småridser.